Трансформація цінностей українців в контексті аналізу риторики Президента України В. Зеленського

Автор(и)

  • Л. М. Дунаєва Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.31558/2519-2949.2022.4.9

Ключові слова:

цінності; Президент України; образ; виборча кампанія; маніпулятивний вплив

Анотація

У статті проаналізовано вплив риторики та «меседжів» Президента України В. Зеленського на трансформацію цінностей українського суспільства. Автор приділила увагу дослідженню враження від слів В.Зеленського на самоідентифікацію українців не тільки після початку президентської передвиборчої кампанії 2019 року, а й раніше, під час його акторської кар’єри. В роботі розібрано окремі вирази та звернення Президента за весь період його професійної діяльності як актора і як політика, а саме Президента України.
Факти та воля до боротьби – найкращі показники в опитуваннях суспільства. Безперечно, українці сьогодні більше пишаються тим, що вони українці, аніж до повномасштабного вторгнення ворога в країну. З початку повномасштабного вторгнення Росії 24 лютого 2022 року В.Зеленський продовжував керувати поточною трансформацією українського суспільства. Він відчуває свою аудиторію, бере підказки від співвітчизників, перетворюючи ці підказки на «меседжі» або повідомлення для всіх. Наступний день після початку російської агресії на всю територію України розпочався 25 лютого, коли, враховуючи серйозність ситуації, багато хто сумнівався в безперервності уряду, президент В.Зеленський підтвердив у відео, опублікованому у своєму профілі в Twitter, що залишиться в столиці, записавши свої слова перед президентським офісом. «Ми тут. Ми захищаємо Україну». У перші дні лютневого вторгнення Росії – коли В.Зеленський заявив своєму найближчому оточенню, що «ми всі тут», – він чітко дав зрозуміти, що його країна вистоїть і буде боротися. Наступного дня, на тлі повної плутанини, спричиненої близькістю російських військ, Сполучені Штати запропонували можливу евакуацію. Також у Twitter президент В.Зеленський відхилив пропозицію сміливою фразою: «Мені не потрібен притулок, мені потрібні боєприпаси». Після першого виступу перед Палатою громад Великої Британії 8 березня послання було дуже чітким: «Ми не збираємося здаватися і ми не збираємося програти». Ці всі вислови та фрази застосовані під час війни і вони мають вже сакральне значення для українців та визначення самоідентифікації.

Посилання

Вибори Президента України 31 березня 2019 року. Офіційний веб-сайт Центральна виборча комісія. URL: https://www.cvk.gov.ua/vibory_category/vibori-prezidenta-ukraini/vibori-prezidenta-ukraini-2019.html (дата звернення: 26.10.2022)

Зеленський і Порошенко скоротили розрив у президентському рейтингу. Українська правда. URL: https://www.pravda.com.ua/news/2022/02/16/7324188/ (дата звернення: 26.10.2022)

Dmitry Nikulin explains comedy’s democratic orientation in «Comedy». Political Concepts: A Critical Lexicon, no. 3. URL: https://www.politicalconcepts.org/comedy-dmitri-nikulin/(дата звернення: 27.10.2022)

Звернення Президента Володимира Зеленського до учасників благодійного вечора Brave Ukraine, народу Великої Британії та народу України. Рада національної безпеки і оборони України. URL: https://rnbo.gov.ua/ua/Diialnist/5452.html?PRINT (дата звернення: 28.10.2022)

«Ми не здамося»: Зеленський процитував Черчилля у зверненні до британського парламенту. Радіо Свобода. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/news-zelenskyi-zvernennia-do-parlamentu/31743272.html (дата звернення: 28.10.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-27

Номер

Розділ

Політична культура та ідеологія